Scrath
Poniższa strona przedstawia działanie aplikacji napisanej w "języku/środowisku" do tworzenia aplikacji w sposób graficzny. Scratch bo tak nazywa sie owa aplikacja zezwala za pomocą
przeróżnych bloków tworzenie przeróżnych aplikacji. Jedną z nich jest gra, w ktorej wcielamy się w skórę kota. Celem gry jest zjedzenie 10 myszy unikają
c przy tym największego bajkowego wroga jakim jest pies.
Implementacja tejże gry była bardzo ciekawym i nietypowym zajęciem. Wymagało ono trochę innego spojrzenia na dotychczas znane programowanie. Implementacja poszczególnych skryptów przedstawia seria obrazków poniżej:
- Skrypt Kota:
- Skrypt Myszy:
- Skrypt Psa:
Prezentacja gry:
Poruszający się kot próbuje unikać psa jednocześnie usiłują
c zjeść mysz.
Podczas zderzenia z psem wszystkie nasze punkty są zerowane także musimy zaczynać od początku. Dodatkowo wredne psisko się z nas śmieje.
Kiedy gracz zdobywa wystarczającą ilość punktów (w naszym przypadku 10) pojawia się komunikat o wygranej a cała gra jest zatrzymywana.

Diagram przejścia potrzebny do stworzenia skryptu psa jest następujący: